تشکیل زنجیره انسانی  توسط دانشجویان پرستاری اصفهان حرکتی نمادين برای پاسداری از کیان و هویت حرفه پرستاري
 
دانشجویان پرستاری اصفهاني در اعتراض به آیین نامه آموزش پرستار توسط بیمارستان ها که اخیرا توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت ابلاغ شده است، ديروز در اقدامی نمادین با تشکیل زنجيره انسانی به دور دانشکده، علاوه بر نشان دادن مخالفت خود با  تربیت پرستار به صورت غیر آکادمیک، نشان دادند که با اتحادشان حافظ کیان و هویت رشته پرستاری بوده و در مقابل طرح های غیر کارشناسانه وزارت بهداشت که به سلامت جامعه آسیب جدی ميزند، می ایستند و از حقوق سلامتی مردم دفاع می کنند.
دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با سر دادن شعارهایی نگرانی خود را از  این طرح اعلام کردند و خواستار برقراری عدالت در سیستم بهداشت و درمان شدند.
در پایان این تجمع نیز دانشجویان با امضا کردن بیانیه ای خطاب به ریاست جمهوری خواستار لغو هرچه سریعتر این ابلاغ شدند.
 

گفتنی است بر اساس این طرح بیمارستانهای دولتی و  خصوصی مجاز خواهند بود به طور مستقل و با کمترین امکانات آموزشی و نیروی انسانی متخصص آموزشي، به تربیت پرستار بپردازند.احیای این روند که در حدود پنجاه سال پیش در کشور وجود داشته و منسوخ شده است، باعث وارد آمدن لطمه جدی به جایگاه حرفه پرستاری و افت شدید کیفیت خدمات پرستاری خواهد شد و سلامت جامعه و بیماران را به مخاطره می اندازد. همچنین کاهش اعتماد مردم به نظام سلامت و افت انگیزش پرستاران و دانشجویان پرستاری از عواقب دیگر این طرح خواهد بود. این مساله باعث مختل شدن روند رشد و توسعه حرفه و ارائه خدمات تخصصی به جامعه خواهد شد

شايان ذكر است در اين تجمع  حدود 200 نفر از دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي اصفهان نجف آباد و خوراسگان حضور داشتند

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

amini
ساعت12:07---8 بهمن 1394
سلام
جالب بود برام...!
چرا رسانه ایش نکردید؟
مخصوصا تو فضای علوم پزشکی اصفهان


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :

موضوع :
-اخبار- ,  ,